Qëllimi i projektit është të adresojë disa nga problemet thelbësore me papunësinë dhe të kapërcejë “hendekun e aftësive” në tre sektorë kryesorë në Maqedoninë e Veriut – sektorët e tekstilit dhe ndërtimit, por gjithashtu të adresojë burimet e ripërtëritshme të energjisë, duke hartuar dhe testimi i modeleve të trajnimit, përfshirë arsimin pas-sekondar dhe trajnimin joformal. Projekti do të adresojë grupe kyçe demografike, të tilla si fillestarët e rinj, të papunët afatgjatë dhe ata tashmë të punësuar, të cilëve u duhen mundësi për të marrë aftësitë e nevojshme për të përparuar në sektorin privat.
Sfida e zhvillimit
Shkalla e papunësisë në Maqedoninë e Veriut prej 17.8% në tremujorin e parë të vitit 2019 është e lartë krahasuar me mesataren e BE prej 6.2% dhe mesataren në Ballkanin Perëndimor prej 15.3%. Rënia e fundit e shkallës së papunësisë është pjesërisht për shkak të krijimit të vendeve të reja të punës, por edhe për emigracionin dhe tërheqjen e punëtorëve të dekurajuar nga tregu i punës. Pjesëmarrja në fuqinë punëtore me 57.1% për të gjithë popullsinë dhe 46.7% për gratë është gjithashtu ndër më të ultat në Evropë. Situata është veçanërisht e vështirë për të rinjtë e moshës 15-24 vjeç. Shkalla e papunësisë për këtë grup ishte 34.9% në tremujorin e dytë të vitit 2019.
Hendek i madh i aftësive
Punëdhënësit në sektorë të ndryshëm ankohen se nuk mund të gjejnë punëtorë për të ruajtur nivelin aktual të prodhimit, aq më pak për të zgjeruar kapacitetin e tyre. EVN, ndërmarrja austriake e energjisë elektrike, tha se sektori i energjisë mund të punësojë menjëherë të paktën 500 elektricistë (ky sektor mund të konsiderohet shtesë). Drejtuesit e industrisë së tekstilit thonë se hezitojnë për të futur teknologji të reja sepse nuk ka teknikë të specializuar në vend që mund të mirëmbajnë ose riparojnë ato pajisje. Modeli i parashikuar i trajnimit duhet të marrë parasysh këto mangësi dhe të sigurojë një model të mirë që adreson këtë çështje. Industria e ndërtimit po kërkon të punësojë 600 teknikë të specializuar të ndërtimit gjatë vitit të ardhshëm. Nga bisedat me punëdhënësit në sektorin privat mund të shihet se situata është aq shqetësuese sa që ata propozuan të vendosnin një moratorium për inkurajimin e investimeve të reja të huaja direkte derisa të zgjidhej problemi me mungesën e aftësive në këto sektorë.
Gazifikimi është një sfidë tjetër me të cilën përballet vendi. Kjo do të thotë që sistemi arsimor duhet të përgatitet për profesione të reja që adresojnë zgjedhjet e energjisë së rinovueshme dhe mbrojtjen e mjedisit.
Kjo mungesë e punëtorëve të aftë dhe të aftë jo vetëm që kufizon aftësinë e Maqedonisë Veriore për të gjeneruar më shumë punë dhe më të mira për të rinjtë, por gjithashtu ngadalëson rritjen e mundshme të produktivitetit, dhe kështu tranzicionin e vendit në një ekonomi konkurruese në tregun e BE-së.
Qëllimet e projektit
Rezultati: Deri në vitin 2020 më shumë burra dhe gra do të jenë në gjendje të përmirësojnë jetën e tyre duke gjetur punë të denjë dhe të qëndrueshme në një ekonomi konkurruese me shumë punë.
Në bashkëpunim të ngushtë me Ministrinë e Arsimit dhe Shkencës (MAS), rezultatet e pritura të projektit do të arrihen përmes katër aktiviteteve:
- Hartëzimi i aktorëve kryesorë, duke u përqëndruar në lidhjet dhe boshllëqet midis arsimit dhe punësimit
- Vlerësimi i aftësive për sektorë të caktuar
- Modeli për arsimin pas shkollës së mesme
- Politika dhe modalitetet për implementimin e një qendre rajonale të AFP-së
Strategjia
Qëllimi i projektit është të njohë kompanitë në sektorët e përzgjedhur me dinamikën e mundshme të tregut të punës dhe të ndajë njohuri rreth sektorëve dhe kërkesës për aftësi, e cila parashikohet të rritet në të ardhmen.
Pilotimi i një platforme për vlerësimin dhe plotësimin e nevojave të punës
Projekti do të pilotojë një platformë për të bashkuar bizneset, politikëbërësit dhe profesionistët e zhvillimit për të eksploruar dhe gjetur zgjidhje të zbatueshme për sfidat e përbashkëta me të cilat përballen bizneset lokale. Platforma do të përdoret për të mbështetur firmat në tre sektorët industrialë – ndërtimin dhe tekstilin, zgjedhjet e energjisë së rinovueshme, për të diskutuar dhe rënë dakord mbi një model të ri të mundshëm për tejkalimin e mungesës së aftësive, i cili po bëhet një nga pengesat më të mëdha.
Hartimi i një modeli të një Qendre Rajonale të AFP-së
Qëllimi i projektit është të adresojë disa nga problemet thelbësore të papunësisë dhe të kapërcejë “hendekun e aftësive” duke hartuar dhe testuar modele trajnimi, përfshirë arsimin pas-sekondar dhe Qendrën Rajonale të AFP-së. Sapo të identifikohen aftësitë e kërkuara, projekti do të vlerësojë qasjet më të mira për aftësitë e përputhjes, përfshirë hartimin e një modeli për një Qendër Rajonale të AFP-së, qoftë në një shkollë të mesme profesionale ekzistuese ose në kompani private.
Zhvillimi i programeve të arsimit për të rritur në përputhje me kërkesat e punës
Projekti do të shqyrtojë mundësitë e sigurimit të arsimit pas-sekondar duke zhvilluar programe trajnimi që do të përshtaten me nevojat e të mësuarit të të rriturve, në përputhje me punën në sektorin privat. Kjo do të jetë gjithashtu e dobishme për punonjësit ekzistues të cilët duhet të përmirësojnë aftësitë e tyre dhe të promovohen në punë më të mira.
Mësimet e marra të zbatohen në politikat arsimore
Mësimet e nxjerra nga zbatimi i këtij projekti do të përkthehen në rekomandime për Ministrinë e Arsimit dhe Shkencës, e cila është një partner kryesor kombëtar në projekt, dhe që do të përfshihet në ndryshimin e politikave në lidhje me arsimin pas mesëm dhe reformat në sistemin e arsimit profesional. edukimi Modelet e propozuara duhet të identifikojnë pengesat ligjore ekzistuese për zbatimin e tyre të plotë dhe të identifikojnë fushat e mundshme për përmirësim.